Uczniowie klas siódmej i ósmej mieli bardzo nietypowe zajęcia. W związku z badaniem Akademii Pedagogiki Specjalnej na temat "Zagrożenie stereotypem a funkcjonowanie szkolne uczniów" rozwiązywali ciekawe zadania.

Był mega poważny test Ravena, potem test twórczego myślenia, w którym należało podać jak najwięcej zastosowań metalowej puszki po konserwach. Z kolei w innym teście twórczego myślenia trzeba było dokończyć niekompletny rysunek. Uczniowie zmierzyli się również z testem umiejętności matematycznych i językowych oraz określali w skali od 0 do 100, jak czują się w różnych sytuacjach problemowych na matematyce i polskim. Wszystkim spodobał się test badający skupienie się na zadaniu, chociaż znalezienie i wykreślenie znajdujących się w rzędzie liter "d" z dwoma kreskami wcale nie było proste.

A wszystko po to, by móc zbadać, czy płeć ucznia ma wpływ na jego szkolne osiągnięcia.

Badania ilościowe zakończyliśmy, a przed nami badanie obserwacyjne.